Veel gestelde vragen
Maak je een eigen kaart of doe je een verrassing in een envelop erbij? Check dan hoe zwaar je TragePost is en welk tarief er dan bij hoort. Dat vind je op de website van PostNL. Daar vind je ook informatie over het gebruik van oude postzegels en decemberzegels.
Ben je op zoek naar speciale postzegels, dan is er in winkels vaak weinig keus. Maar de webshop van PostNL heeft een mooi aanbod. Of je laat eenvoudig echte TragePostzegels maken. Die maken je TragePost nog leuker.
We gaan ervan uit dat deelnemers van TragePost hun best doen om gepast te frankeren. Natuurlijk vinden we het ontzettend vervelend als dat onverhoopt niet het geval is.
Het is een risico bij het verzenden en ontvangen van post en je zult het zelf moeten bijbetalen als je de post alsnog wil ontvangen. Wij raden je aan het te melden bij je TragePost-chef. De chef kan de verzender attenderen op het probleem. Zo proberen we herhaling te voorkomen. En wie weet, wil de verzender de bijbetaling vergoeden of je een nieuwe kaart sturen.
Dat is een vervelend probleem waar we bij TragePost helaas niet verantwoordelijk voor zijn. We raden je aan het te melden bij je TragePost-chef. Soms valt te achterhalen wat er aan de hand is en of het een misverstand betreft. Soms betreft het ‘echte’ trage post en valt je kaart iets later alsnog in de bus.
Misschien heb je het idee dat jouw post vaker kwijtraakt. Of je denkt dat er vaker post kwijtraakt die je in een bepaalde brievenbus doet. Dan raden we altijd aan melding te maken of een klacht in te dienen bij PostNL. Zodoende kan daar uit worden gezocht of er daadwerkelijk sprake is van een (groter) probleem en waar het aan ligt.
Bij TragePost wordt er soms wat traag gereageerd. Je krijgt binnen twee weken een reactie. Soms komt post van ons in je spambox, dus check die altijd als je mail van ons verwacht.
Heb je een bevestiging van deelname gehad en ben je ingedeeld bij een groep? Dan loopt het contact daarna via je chef. Vaak staat zijn of haar e-mailadres in de bevestigingsmail. Ook die mail kan de eerste keer in je spambox komen. Uiteraard kun je ons ook altijd mailen als je denkt dat je e-mail mist.
Een kaart hoeft (bijna) niets te kosten. Kijk ook eens op onze inspiratie-pagina wat er allemaal mogelijk is.
Helaas hebben we geen sponsor voor postzegels. We hopen dat je zo nodig zelf een sponsor kunt vinden voor jouw TragePost-deelname. Of dat je van verschillende mensen of organisaties uit je omgeving (een velletje) postzegels kunt krijgen.
… maar die heel graag leuke / persoonlijke kaarten wil ontvangen. Kan dat via TragePost?
Ja dat kan! Hoe? Je meldt diegene aan voor een TragePost-groep. Doe dat onder jouw eigen e-mailadres. Hij of zij ontvangt dan wekelijks gezellige post. En jij stuurt elke week een kaart naar iemand van de adressenlijst, namens (of samen met) de persoon die de post ontvangt. Goed idee? Meld diegene dan aan voor een TragePost-groep en maak er samen een aantal verrassende weken van.
Alleen kaarten ontvangen zónder te versturen, kan niet via TragePost.
TragePost is in eerste instantie opgezet om iets kleins en positiefs uit te wisselen via de post. Je hoeft niet te reageren op wat je ontvangen hebt. Geniet er vooral van! Mocht je een kaart terug willen sturen, dan mag dat wel natuurlijk. TragePost kan het begin zijn van meer contact en ontmoeting. Individueel of met de groep. Dat bepaalt iedereen voor zichzelf.